Stidin elämää

Kissojen kuulumisia ja kissojen omien webbisivujen linkkejä.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Goddess
Riiviörääpäle
Posts: 78
Joined: 29.04.2011 17:59
Location: Kirkkonummi
Contact:

Re: Stidin elämää

Post by Goddess »

Meillä oli eilen Stidin kanssa seikkailujen päivä, kun käväisimme Ouluss lentokoneella. :wau:

Olin ilmoittanut lippuja varatessani, että kuljetan Stidiä mukanani kovassa boxissa. Vasta check inissä selvisi, että sitä ei kelpuuteta cabiiniin, koska se ei mahdu penkin alle. Mitäs nyt tehdään? Onneksi kentältä löytyi yksi lipunmyyntipiste, jolta sai ostaa myös pehmeitä eläinkuljetuslaukkuja. Siispä rahaa tiskiin, kova boxi säilytykseen ja kokeilemaan iidelleen checkaukseen. Tällä kerralla homma oli ok.

Turvatarkastuksessa tapahtui taas jänniä juttuja. Pyysivät turvatädit minua ottamaan Stidin pois laukusta, että saavat tutkia laukun. Pyrskähdin nauruun ja sanoin, että nou kän duu elleivät he halua metsästää kissaa ympäri lentokenttää. Niinpä me pääsimmr turvatarkastajien kanssa johonkin siivouskomeroon ja siellä otin Stidin laukusta siksi hetkeksi, että saivat laukun tarkastettua. Stidi ei oikein tykännyt niin ahtaasta laukusta, mutta ei auttanut.

Koko lennon ajan Stidi piti kamalaa mekkalaa, mutta pääsimme Ouluun ehjin nahoin, vaikkakin syvästi järkyttyneenä. Stidi, en minä. Minun seikkailuni Oulussa onkin sitten ihan toinen tarina :D

Stidi on nyt Catticartanon hellässä huomassa. Stidi tulee takaisin PetExpo-viikonloppuna. Nyt on jo kova ikävä. Toivotaan, että matka tuottaa tulosta.

Ps. Se mustagebadri on vielä upeampi luonnossa kuin kuvissa. Olisin ottanut sen mukaan ihan mielelläni :evil:
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Stidin elämää

Post by Mummi »

lentokenttätädit eivät tainneet entuudestaan tuntea bengalia kun moista pyysivät :cheesy:
Joo on se musta komistus oikeasti upea luonnossa
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Aiko
Riiviörääpäle
Posts: 92
Joined: 16.09.2009 11:30
Location: Helsinki

Re: Stidin elämää

Post by Aiko »

No huh hui. Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota penkin alle mahtuvaa kuljetusta. Hyvä jos oma käsilaukku sinne alle mahtuu. Siis oliko Stidi oikeasti siellä penkin alla sitten?

Ja tuo kissa ottaminen ulos kopasta keskellä vilkasta turvatarkastusta! Olisiko sen rimpuilevan bengalin kanssa pitänyt kulkea siitä portista? Kiitos kun jaoit tämän kokemuksen, niin tietää mitä odottaa jos ikinä joutuu kissan kanssa lentämään. Toivottavasti ei koskaan joudu. :D
Bengalineidit Aiko ja Kira
Goddess
Riiviörääpäle
Posts: 78
Joined: 29.04.2011 17:59
Location: Kirkkonummi
Contact:

Re: Stidin elämää

Post by Goddess »

Siellähän se mekasti ahtaassa laukussa koko matkan, penkin alla. Ihan sydäntä särki, kun en voinut asialle mitään. Onneksi lento oli lyhyt, vain tunnin mittainen. Stidistä se varmaan tuntui ikuisuudelta :-/
Goddess
Riiviörääpäle
Posts: 78
Joined: 29.04.2011 17:59
Location: Kirkkonummi
Contact:

Re: Stidin elämää

Post by Goddess »

Odottavan aika on pitkä. Liian pitkä, jos minulta ja Nellalta kysytään. Stidi on vieläkin Oulussa ja pihatailee. Varmaan ihan mamman kiusaksi :D Kyllä on talo hiljainen ja rauhallinen, ilman neidin ralleja ja metkuja. Ah...
Goddess
Riiviörääpäle
Posts: 78
Joined: 29.04.2011 17:59
Location: Kirkkonummi
Contact:

Re: Stidin elämää

Post by Goddess »

Onpa taas aikaa kulunut viimeisimmästä päivityksestä. Stidi on palannut Oulusta kotiin jo hyvän aikaa sitten ja masu kasvaa. Koska olen ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, niin viisain veikkaukseni on, että neiti on tiineenä.

Viimeinen 3 kuukautta on ollut sekä minulle että Stidille stressaava. Ensin vein Stidin Ouluun astuttavaksi ja sen jälkeen lähdin itse Mansaarelle katsomaan moottoripyöräkisoja. Stidi stressaa silmällään haastavia tilanteita ja kaikki härdelli on ollut sille vähän liikaa. Nyt me tytöt (Stidi, Nella ja minä) leebaillaan vaan ja nautitaan kesästä. Stidi on parkkeerannut matkalaukkuni päälle vahtimaan, ettei mamma katoa enää mihinkään ja minä mietin, mihin järjestän neidille poikimispaikan. H-hetki lähestyy...

Juhannuksen jälkeen saadaan varmaan myös Äijä takaisin kotiin matkalta ja Stidi pääsee saunomaan ykkösluokan seurassa. Toivottavasti ennen kuin talossa on yhden täpläriiviön lisäksi useampi :D

Ps. Kissauutisten lisäksi on pakko kertoa, että minusta on tullut mumma. Leo Osvald Valentin Kokko syntyi 8.4.2012 ja sai nimesä 21.2.2012 Vauvoja siis tälle vuodelle riittää. Ihanaa!
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Stidin elämää

Post by Mummi »

Onnea Mummalle :)
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Goddess
Riiviörääpäle
Posts: 78
Joined: 29.04.2011 17:59
Location: Kirkkonummi
Contact:

Re: Stidin elämää

Post by Goddess »

Kiitos, Mummi.

Meillä voidaan Paksusti ja ruokahalua riittää vaikka kymmenelle pennulle jakaa. Ja jos vain mahdollista, Tikusta sukeutunut Tukki on entistäkin valikoivampi ruokansa suhteen. Raakaa kanaa kuluu uskomattomia määriä, mutta muu ruoka ei paljonkaan maistu. Onneksi Liiteri on lähellä ja sieltä saa maustamatonta, raakaa kanaa sopivina palasina. Ruoan kanssa toki tarjoillaan kalkkia ja muita lisäravinteita, ettei ruokailu mene liian yksipuoliseksi.

Laskettu aika on puolivälissä heinäkuuta ja kovasti odotellaan, mitä sieltä putkahtaa. Stidi on vähintään yhtä ihmeissään kasvavasta vatsastaan ja sen leikkimisen estävästä vaikutuksesta kuin minä olen siitä, että rouva ei kiipeilekään pitkin seiniä :)
Goddess
Riiviörääpäle
Posts: 78
Joined: 29.04.2011 17:59
Location: Kirkkonummi
Contact:

Re: Stidin elämää

Post by Goddess »

Stidi synnytti eilen, 15.7 kaksi reipasta pentua. Syntymäpaino A:lla 99 g ja B-llä 93 g. Sekä emo että pennut voivat hyvin.https://plus.google.com/photos/11686413 ... 3034727537
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: Stidin elämää

Post by kapatrik »

Onnea pikkuisista!
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Post Reply