Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Viihtyykö bengalisi sylissä?

Kyllä, aina kun istun alas, on minulla vähintään yksi bengali sylissä kehräämässä
8
21%
Bengalini viihtyy sylissä, jos se saa siihen itse tulla
21
55%
Bengalini ei viihdy sylissä ikinä
2
5%
Saatan välillä saada vierailevan tähden syliin, mutta yleensä bengalini viihtyy toisen/toisten kissojen kanssa tai omissa oloissaan
7
18%
 
Total votes: 38

jossi
Bengalivaavi
Posts: 8
Joined: 22.12.2008 11:05

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by jossi »

Meidän pikkuneiti Lulu,14vkoa on sylikissa henkeen ja vereen. Neiti on AINA sylissä jos erehdyn esim. istumaan koneen äärelle, makoilemaan sohvalla, lukemaan kirjaa sängyllä, you name it.. Ruokailessa (siis silloin kun en syö seisten kiljuva bengali jaloissa pyörien) Lulu on joko sylissä, tai vähintään viereisellä tuolilla, ikään kun tarkkailemassa että kukaan ei vahingossakaan istu syliini. Vieraanikaan eivät säästy tältä seuraneidiltä, syliin on päästävä, ja jos Lululta tulee hyväksyntä, vieras ei nouse penkiltä vähään aikaan. Useimmiten sylissä nukutaan, mutta leikkituokiotkaan eivät ole tavattomia. On muuten jännä yrittää tehä töitä koneella kun ruudun edessä on joko pää, häntä tai joku muu osa bengalia kun pieni ei malta pysyä paikallaan. Meillä siis hellyyden/seuran/huomion kipeä perusbengali. :D
Luru
Bengalivaavi
Posts: 49
Joined: 30.07.2008 21:17

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by Luru »

Äsken makasin sohvalla ja päälleni ilmestyi heti täpläturkki nokosille. Nyt istahdin tietokoneen ääreen ja neiti kehräilee jälleen sylissäni. Taitaa tuo aikamoinen sylikissa olla! Ja Luru tykkää myös maata selällään kainalossa tai jalkojen välissä ja ottaa maharapsutuksia vastaan :)
Ninni
Mäy!!!
Posts: 116
Joined: 19.03.2009 23:02
Location: Raisio

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by Ninni »

Bryant ei suoranaisesti sylissä viihdy, vaan syliin ottoa seuraa välittömästi äänekäs VÄÄYYYYYYYY! Tämän jälkeen nelivedolla olkapään yli ja selkää pitkin lattialle! :bolt: Päivät poju viihtyy paremmin muitten täpläturkkien kainalossa köllötellen. Yöksi kaikki pojat, myös Bryant, kyllä tulevat viereeni tiukasti nukkumaan. :thumb: Vain silloin tällöin, kun hän itse päättää, voi myös sohvalla tulla viereen tai jopa syliin.
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by Shakis »

Meillä Alaska on aina ollut varsinainen ÄIJÄ.. Syliin tullaan sillon
kun itse huvittaa ja siinä ollaan tasan niin kauan kun herra ITSE suvaitsee, nykyisin
kyllä herrassa on pientä pehmenemistä havaittavissa. Viihtyy paremmin sylissä<3

Aslan on aina ollut sylirohmu.. Tykkää nukkua sylissä monta tuntia ja rakastaa
massurapsutuksia. Kumpikaan kissoistamme ei kyllä vieraiden sylissä niinkään
viihdy vaan sen täytyy olla omat tutut orjat.
Pojat tykkää vieraista ja ovat uteliaita, mutta ei sitä nyt kenen tahansa syli
kelpaa meidän herroille. :buhahaa:

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
moijeliini
Riiviörääpäle
Posts: 72
Joined: 14.08.2009 12:23

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by moijeliini »

Meillä on kaksi sylikissaa. Elmeri tunkee kirjaimellisesti syliin aina kun mahdollista. Moyakin teki näin e.E. (ennen Elmeriä), mutta on kai vielä sen verran loukkaantunut palvelijoilleen uuden kissan ottamisesta, että sylihetket ovat nykyään harvemmassa... Sylittelu on kuitenkin lisääntymään päin, onneksi!
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by July »

:hug: Ramses antaa kyllä kanniskella itseään sylissä ja viihtyy olkapäällä roikkuenkin, mutta ei kiipeile syliin. Välillä Ramses kiipeää sohvalle viereen ja tykkää myös nukkua yönsä sängyn jalkopäässä. Jos olemme sohvalla, valitsee yhä enemmän vahti/paimenkoiran ominaisuuksia omaava bengalimme useimmiten paikan, josta meitä pystyy vahtimaan. Aamukahvipöydässä tarkkailua on kiva tehdä puoliksi sanomalehden päällä lötkötellen. Siinä kun saa hyviä rapsutuksia.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
tytteli
Riiviörääpäle
Posts: 83
Joined: 22.08.2009 13:23

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by tytteli »

Meillä on on/off sylikissa. Vauhdikkaina hetkinä Rufus ponkeaa itsensä vauhdilla ja välittömästi pois hölmöjen syliinottajien sylistä (-pitäisihän tuo jo tajuta, että sillon kun on vauhti päällä LEIKITÄÄN, ei halita! ;) ), mutta kun leikit alkavat olla ohi ja väsymys alkaa hiipiä kovan vauhdin tilalle, pikkukissa huikkaa pienen "naun" ja kipittää itse syliin nukkumaan! :*

Myös aamuisin, kun Rufus on joutunut olemaan leikkiseuraa vailla piiiiiiiitkän yön (josta se tosin itsekin suurimman osan tuntuu nukkuvan), löytyy meiltä sylivauva: kun aamupalaa on saatu, olisi paras paikka ikinä istua sylissä kyydissä/roikkua olkapäällä, kun ihmisväki koittaa hoitaa aamutoimiaan - hampaiden pesua, meikkausta, pukemista, yms. Muutenkin sylissä oleminen tuntuu kelpaavan parhaiten silloin, kun syli on jatkuvassa liikkeessä, eli vaihtuvat maisemat sylistä seurattuna kiehtovat, mutta voi miten onkin tylsää, jos syli haluaisi istua alas silittelemään kisua ==> kisu katoaa paikalta viivana! :D
Luna
Bengalivaavi
Posts: 23
Joined: 15.07.2009 12:22

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by Luna »

Meijän Phila ei aikaisemmin oikein sylissä viihtynyt kun aina muualla jotain kiinnostavampaa, mutta nyt jo hieman vanhempana on syli ja hemmottelu alkanutkin kiinnostaa ja varsinkin nyt kun talossa ollut 5 tavispentua pyörimässä niin kyllä huomiota kaipaa ja haluaa...Tosin edelleen siloin kun haluaa ja melkein aina kun ei millään kukaan joutaisi paijailemaan. Uusin piirre Philalla on se, että kovasti haluaa olkapäille hyppiä ja siellä aikaa viettää...tämä tosin ei aina niin mukavaa ole kun muutama kilo kissaa yhtäkkiä niskaan jysähtää jostain huomaamatta tai selkää pitkin kiivetään kuin vuoren valloittaja... Ja alas kun otetaan niin hirveä huutohan siitä alkaa..Kaikki siis tulisi mennä niin kuin haluaa ja milloin haluaa :cheesy:
Jos pidän siitä, se on minun.
Jos näin sen ensin, se on minun.
Jos se on tassuissani, se on minun.
Jos se näyttää kuuluvan minulle, se on minun.
Keiki
Mäy!!!
Posts: 100
Joined: 23.09.2009 09:20
Location: Helsinki

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by Keiki »

Bruno on melkoinen kehruukone ja viettää aikaa sylissä, kun saa siihen itse kömpiä :) Kanniskelua ei juurikaan arvosta, mutta viipyy siinä pienen hetken kerrallaan, kunnes on taas pakko päästä alas :D
Huhtaset
Bengalivaavi
Posts: 6
Joined: 15.08.2008 10:44

Re: Gallup: Onko bengalisi sylikissa?

Post by Huhtaset »

Meidän kissat on satunnaisia sylikissoja.. Lilli tulee lonkan/selän päälle kun siihen tulee mahdollisuus, syliin neiti ei tule vapaaehtoisesti koskaan.
Pumba poika käy sylissä harvoin mutta silloin kun tulee niin palvelijat saavat ääretöntä bengalin hellyyttä ja rakkautta!
Post Reply