Karkuteillä

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Karkuteillä

Post by Mistymoon »

Leo oli lähtenyt kotia kohti ja omistajat löysivät itse Leon kodin läheltä.
Eilen Leon oma lääkäri teki kotikäynnin ja kaikki oli Leolla hyvin, karvaakaan ei katkennut reissussa. Leo on kertonut nyt omistajilleen hyvin monin tavoin, miten tärkeitä he ovat ja osoittaa rakkauttaan kovasti :)

Tässä on omistajien minulle laittama linkki, jossa hyviä neuvoja:

http://www.sonic.net/~pauline/indoor.html
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Aiko
Riiviörääpäle
Posts: 92
Joined: 16.09.2009 11:30
Location: Helsinki

Re: Karkuteillä

Post by Aiko »

Hienoa, että poika löytyi ja on kunnossa. :)

Tosi hyvä tuo linkitetty sivusto. Itsellä on pelko, että pikku Aiko riuhtaisee itsensä jotenkin joskus valjaissa vapaaksi tai karkaa ovesta/ikkunasta. Ja me sentään asutaan Helsingin keskustassa kahden vilkkaan kadun risteyksessä. Onneksi meillä sentään on kerrostalojen ympäröimä sisäpiha, mutta kyllä täältäkin kissa pois pääsee niin halutessaan. Sisäpihalta ei vaan pääse pois ylitttämättä jotain tietä. :-/
Bengalineidit Aiko ja Kira
Pette
Hepuliherkkä
Posts: 224
Joined: 01.09.2008 13:40

Re: Karkuteillä

Post by Pette »

Tuo huoli on varmaan kaikilla, mutta siitä voi ainakin osan sulkea esim verkottamalla kaikki aukeavat ikkunat. Valjaista kissa karkaa jos sille antaa mahdollisuuden perääntyä, etuperin ei valjaista karkuun pääse. Valjaiden ja "flexin" välinen solki kannattaa varnistaa, vaikkapa ilmastointiteipillä.
Tara Ben n 24
Baru Ben ns 24 33


Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Karkuteillä

Post by July »

Kivaa kuulla, että seikkailulla oli onnellinen loppu! :)

Pari kertaa Ramses on hipsinyt varotoimenpiteistä huolimatta salamana pihaan ulko-oven auetessa. Risuaddiktoitunut bengalimme on kuitenkin helppo hämätä takaisin lähelle risuleikillä. Pitkä koivurisu on pysyväisparkissa oven pielessä. Rauhallisuus ko. tilanteessa on ehdottoman tärkeää, on koitettu käyttäytyä vähän, kuin oltais Ramseksen kanssa yhdessä ulkoilemassa ja niinpä herra onkin jäänyt sitten siihen haistelemaan samoja juttuja, jotka käydään läpi aina ulos tullessa. Zeus ei ole vielä yrittänyt ulos yksin kirmata, vaikka ulkoilun jälkeen sisään ei millään haluaisikaan takaisin ja vinkuu sisään tulon jälkeen protestina ihan vietävästi.

Valjaiden kanssa meillä ei ole onneksi kertaakaan ollut sellaista tilannetta, että Ramses tai Zeus olisi yrittänyt niistä rimpuilla pois. Me tosin voidaan antaa kissojen viipottaa 8 metrin fleksissä melko vapaasi pitkin pihaa ja takapihalta alkavaa männikköä. Ramses on oppinut tosi hienosti kulkemaan pitkin metsäpolkuja ja ymmärtää, kun sille sanoo "ei mennä sinne, mä en pääse sinne" eli ryteikköihin ei tarvitse tunkea. Zeus on vielä treenausvaiheessa siinä, että hoksaa meidän palvelijoiden rajoittuneisuuden :)
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Post Reply