Kummallinen "bengali"-ilmoitus

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Kummallinen "bengali"-ilmoitus

Post by ajapi »

Taitaa olla niin, että Google translatorin ansiosta huijarit voivat toimia ympäri maailmaa. Ei tarvita montaakaan lankaan mennyttä, kun toiminta jo kannattaa :( Kannattaa ilmoitella näistä aina palveluntarjoajalle, vaikka se onkin vähän kuin nyppisi kissasta karvoja yksi kerrallaan.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Kummallinen "bengali"-ilmoitus

Post by Mistymoon »

Maailman bengali foorumeissa tämä aihe puhuttaa.
Jill on nyt julkaissut sivuillaan tiedotteen ja ottanut yhteyttä viranomaisiin. Häneltä siis on viety kotisivujen sisältöä, kuvia ja myös nimi. Kamerunista kaupataan siis bengaleita hänen tunnetulla kasvattajanimellään...
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Miia
Bengalivaavi
Posts: 5
Joined: 10.04.2010 18:23

Re: Kummallinen "bengali"-ilmoitus

Post by Miia »

Tämähän ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta en viitsinyt uutta aihetta tämän takia aloittaa..

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?19448639 Tuollaiseen videoon törmäsin iltalehden sivuilla ja olin katsovinani tuon mustan pennun bengaliksi. Pilkut ainakin kuultaa mustan turkin seasta. Olenkohan ihan väärässä?

Mutta itse ketjun aiheeseen.
Apulassa ilmoitteli tuossa jokunen aika sitten eräs naisihminen tästä ihan minun kotipaikkakunnan naapurikunnasta rekisteröimättömästä bengalista jonka myy kuulemma muuton takia. Ihan uteliaisuudesta pistin viestiä naiselle ja sainkin läjäpäin eri viestejä ja kuvia tästä "bengalista".
Mikään bengaliasiantuntija en ole, mutta puhdasrotuiselta bengalilta ei kissa ainakaan kuvissa näyttänyt.
Sillä oli tosi pörröinen turkki ja muutenkin näytti enemmän maatiaiselta.
Heräsi vaan mieleen kysymys, että onko Suomessa paljonkin rekisteröimättömiä bengaleita?
Tuo ilmoitus vaikutti vaan huijaukselta, koska kissalla oli hintaa 600e, eikä se tosiaan bengalilta edes näyttänyt, mutta sai miettimään kaikkea..

Oletteko itse törmänneet samaan? :hmm:
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Kummallinen "bengali"-ilmoitus

Post by Mistymoon »

Minäkin katsoin, että mustalta bengalilta näyttää, mutta surku tuli pentu rassukkaa :'(
Onneksi maailmalla on reagoitu uutisten mukaan, mm PETA paheksuu.

Joskus näkee näitä rekkaamattomia kaupan ja tosiaan ihan tässä lähiaikoina kahdella eri henkilöllä. Kyllähän siinä herää kysymys, miksi ei ole rekisteröity. rekisteröintimaksu kun on niistä pentueen kuluista se pienin...
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Post Reply