bengalikamera

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
windsor
Hepuliherkkä
Posts: 210
Joined: 14.02.2009 10:28
Location: Espoo
Contact:

bengalikamera

Post by windsor »

hei, neuvokaa pls minua millainen kamera minun pitäisi hankkia jotta saisi hyviä ja tarkkoja kuvia näistä alati ja nopeasti liikkuvista bengaleista. Joululahjatoivessa mutta en osaa antaa tarkempia toivomuksia joulupukille.
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: bengalikamera

Post by Shakis »

Järjestelmäkamerat ovat tarpeeksi laadukkaita taltioimaan kuvia näistä sähköjäniksistä ;)
Itselläni on Canon EOS 400D ja olen siihen tyytyväinen.. Tottakai kameraan voi aina ostaa
lisäosia jotta kuvista tulee vieläkin upeampia :)

Olisi ihana käydä joku järkkärikurssi jotta osaisi hyödyntää kameraa parhaan mukaan :)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: bengalikamera

Post by Mäykynen »

windsor wrote:tarkkoja kuvia näistä alati ja nopeasti liikkuvista
Ongelmaan on kaksi ratkaisua: Voi joko hankkia tehokkaan salaman tai sitten voi odottaa kesää. ;)

Nukkuva bengali saattaa ehkä olla hetken sen verran paikallaan, että siitä pimeämmässäkin kuvan, mutta yleensä on hyvä olla paljon valoa. Muuten kuvassa on tärähtänyt bengali.

Kameran pitää olla sellainen, että siihen saa salaman kiinni. Järkkärit ovat hyviä, niin kuin Shakis tuossa sanoi, ja enemmän kuvien laatu on kiinni niistä lisävarusteista kuin itse kamerasta.
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: bengalikamera

Post by kainaloinen »

Mäykynen wrote:Muuten kuvassa on tärähtänyt bengali.
Vaikka toisaalta niin tai näin, niin niissä kuvissa on aina vähän tärähtänyt bengali. Ehheheh. :cheesy:
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
nekuliini
Kehruukone
Posts: 381
Joined: 28.07.2008 23:32
Contact:

Re: bengalikamera

Post by nekuliini »

Näinpä taitaa useimmiten olla ja vielä useammin tärähtänyt bengali tärähtäneessä kuvassa. :D

Joka tapauksessa itse otan kuvia bengaleista ja muista kissoistamme ihan tavallisella kameralla (Panasonic Lumix DMC-FZ8). Järkkärin käytön opetteluun ei taida meikäläisen hermot riittää, kun tekniikan kanssa olen ihan tumpelo. Itse luotan kuvien otossa kolmeen tekijään a) kissojen lempileluihin erityisesti huiskiin, joita heiluttelen vähämielisesti saadakseni kissat oikeaan asentoon ja pysymään paikallaan, b) vakaaseen käteen, joka toisinaan on hankalaa, jos itse joutuu sitä huiskaa heiluttelemaan toisella kädellä ja c) luonnon valoon. Sitten vain räpsin useita kuvia ja valkkaan niistä myöhemmin parhaat ja tuhoan epäonnistuneet. Salamavaloa en mielelläni kissoja kuvatessa käytä vaan odottelen mieluummin sopivia kuvausolosuhteita.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
Post Reply