Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by NalaPala »

Kerätäänkö yhteen vinkkejä hyvistä aktivointikirjoista, -artikkeleista, -videoista etc?

Törmäsin itse tänään tähän uutuuskirjaan netissä. Ensimmäinen suomalainen kissojen aktivointi ja temppukirja. Itse ajattelin ostaa ehdottomasti. Hienoa, että tullut suomalainenkin kirja kisujen opettamisesta :)

http://kauppa.tietosanoma.fi/epages/Kau ... 9518844573

Itselläni on myös "Naksutinkoulutusta kissoille" kirja, johon olen ollut tyytyväinen.
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by Mummi »

Mistähän saa tuota "Naksutinkoulutusta kissoille" kirjaa?
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by ajapi »

Meillä löytyy lintu-DVD, joka on nimenomaan kissojen aisteille tehty. Se on tosin unohtunut hyllyyn pölyttymään, mutta harvakseltaan käytettynä se jaksaa herättää laumassa kiinnostusta. Olisin ostanut myös samaan sarjaan kuuluvan ötökkä-DVD:n, mutta ne olivat valitettavasti ainakin tuolloin loppu. Niitä saisi tosin tilattua netistä, siellä löytyy myös näytepätkät molemmista videoista.

http://kittyshow.com/birdsdvdinfo.htm

Edit: tässä taidettiinkin tarkoittaa ohjevideoita aktivointiin? No, ehkä tämä laiskan aktivoijan vinkki kelpaa myös :)
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by Henke »

Mummi wrote:Mistähän saa tuota "Naksutinkoulutusta kissoille" kirjaa?
Esim. täältä.

Tykkään myös kirjasta Kouluta kissasi 10 minuutissa. Molemmat ovat sellaisia aivan perustason naksutteluoppaita, joilla pääsee hyvin alkuun.
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by NalaPala »

Wau tuo lintuääni dvd kuulostaa hauskalta :) Toisaalta pelkään, että sitten kissat hyökkivät kohti taulutelkkaria ja siitäkös miepuolinen palvelija innostuisi!

Nyt kun katsoin tuota Naksutinkoulutusta kissalle -kirjan kantta, niin aloin epäillä, että meillä onkin joku toinen kirja. Kansi ei nimittäin näytä yhtään tutulta :D No joku naksutinkoulutuskirja meillä kuitenkin on!

Eilen tilasin tuon uuden kirjan, kerron sitten kokemuksia, kun tulee postissa!
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by Henke »

NalaPala wrote: Nyt kun katsoin tuota Naksutinkoulutusta kissalle -kirjan kantta, niin aloin epäillä, että meillä onkin joku toinen kirja. Kansi ei nimittäin näytä yhtään tutulta
Olisiko Kissojen naksutinkoulu ?
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by NalaPala »

Henke: no tuohan se on :) Kiitos. Eli kehuin väärää kirjaa.
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Kynsilaukka
Riiviörääpäle
Posts: 70
Joined: 30.09.2008 16:54

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by Kynsilaukka »

Hankin tuon A5-kokoa olevan "kissan aktivointi"-kirjan loppuviikolla ja ihan hyvältä vaikuttaa. Olemme harjoitelleet Neron kanssa luokse tulemista ja istumista ja ohjeet vaikuttavat hyviltä. Naksutin löytyi kotoa, mutta herkkupussi täytyy hankkia, sillä rapiseva muovipussi ei oikein toimi...

Kirjassa on ohjeita sekä agilityyn, että yhden ja kahden kissan yhtäaikaiseen kouluttamiseen. Pitää opettaa Nerolle tuo "ylävitonen" eli "Give me five" vai mikä lie...
Kynsilaukka
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by July »

Meidän täppänä ei ole innostunut oikein mistään valmiista aktivointileluista (leikkikää kuulkaa ihan itse vaan), vain itse pahvilaatikosta valmistetut puuhapaketit ovat olleet suuri hitti. Eli sellainen suljettu laatikko, johon on leikelty eri kokoisia tassun mentäviä reikiä eri puolille ja sisälle jotain herkkuja metsästettäväksi.

Ostimme lintudvd:n kesälomalla Jenkeistä. Ramses jaksoi olla kiinnostunut videosta noin puoli minuuttia ja siirtyi sitten olohuoneen ikkunaan katselemaan ihan oikeita lintuja lintulaudalla. Että se siitä "a proven hit among cats" -videosta :D Taulutelkkarin päälle herra kyllä kiipeää ihan ilman lintujakin, jos huomiota haluaa!
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
tytteli
Riiviörääpäle
Posts: 83
Joined: 22.08.2009 13:23

Re: Aktivointikirjat, -lehdet, -videot etc..

Post by tytteli »

Mummi wrote:Mistähän saa tuota "Naksutinkoulutusta kissoille" kirjaa?
Jonkin sortin naksutin&kissa -kirjaa (varmaankin jompi kumpi noista tässä ketjussa aiemmin mainituista, en muista nimeä tarkkaan) selailtiin ihan Kuopion Suomalaisessa kirjakaupassa vasta joku viikko sitten! :)
Post Reply