Aivopähkinät

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Aivopähkinät

Post by Henke »

Liikunnasta ja ulkoilun riemusta on jo ketjut, mutta haluaisin tänne keskustelua myös toisesta erittäin tärkeästä kissanhoidollisesta puolesta, nimittäin tuosta korvien välin aktivoinnista.

Mitä teette kissojenne kanssa niiden älynystyröiden hieromiseksi?
Mitä olette yrittäneet, mitkä jutut on todettu toimiviksi ja jääneet käytäntöön?

Minä etsin aina joka näyttelyssä ja eläinkaupoissa täikamman kanssa aktivointileluja, mutta aika vähän niitä löytyy. Joitain pienille koirille tarkoitettuja älypelejä olen ostellutkin, mutta tuntuu, että ihan kaikki perustuu ruokaan :(

Ottossonin leluja kuolaan jatkuvasti, mutta hinta hirvittää.

Tavalliset aktivointipallot ovat aivan liian helppoja, joten niitä meillä käytetään vain jos olemme pitempään pois kotoa (täytämme pallot ruoalla ja toivomme että ruoka kestäisi pidempään kuin ruokakupista tarjoiltuna)

Klikkeröimme molemmille kissoillemme mitä omituisempia temppuja. Klikkeröintiä kuitenkin rajoittaa omistajan huono mielikuvitus. Uusia temppuehdotuksia saa esittää!

Piilottelen nameja pitkin kämppää ja kissat saavat niitä sitten metsästellä.
Kaikenlainen hiirten/huiskanmetsästelyhän aktivoi myös kissan päätä.

Kissa-agility kiinnostaa, mutta emme ole siihen vielä ehtineet tutustua

Ai niin ja sokerina pohjalla spin-the-bottle -tyyppinen ihan itse askarreltu aivopähkinä joka ratkesi noin kolmessa minuutissa:
Image
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Aivopähkinät

Post by Mistymoon »

Bengalit ovat kyllä välkkyjä!
Minä mietin, miten saisin bengaleille ulkotarhaan veden, niin, ettei siinä uiskentele lehtiä ja hyönteisiä (tai bengalin käpälä / koko otus) ja ostin eläintarvikeliikkeestä pupun ison juomapullon. Aivan samantien oppivat juomaan uudesta automaatista (ja tassulla näpäyttämään pisaran juomapullosta, jonka ilmalentoa on jännittävää seurata) :D
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Ninni
Mäy!!!
Posts: 116
Joined: 19.03.2009 23:02
Location: Raisio

Re: Aivopähkinät

Post by Ninni »

:grin: No nyt se on jälleen kerran todistettu, ettei mikään ole niin fiksu kuin bengali.....tai ehkä sittenkin se omistaja :buhahaa:
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Aivopähkinät

Post by Orja »

Meille tuli Zooplussan ruokapaketin mukana FunBoard-niminen aktivointilelu.

Image

Ihan mieluinen tuntuu olevan - ei liian vaikea, mutta silti monipuolinen.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Re: Aivopähkinät

Post by Henke »

Uuuuh, joko noita saa zooplussasta? Täytyy lisätä seuraavaan tilaukseen yksi tuollainen. Olen sellaisesta haaveillut jo jonkin aikaa, mutten ole halunnut tilata mistään kaukaa.
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Aivopähkinät

Post by July »

Meilläkin askarreltiin aarrelaatikko, johon leikellyistä aukoista pääsee onkimaan herkkuja. Nopeasti Ramses hoksasi, miten päin laatikko kannattaa kääntää namupalojen haavittamiseksi. Laatikkoleikin seuraaminen oli hysteerisen hauskaa, kissa ja boxi pyörivät pallona pitkin lattiaa :D

Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
raitatiikeri
Bengalivaavi
Posts: 47
Joined: 28.07.2008 08:12
Location: Kuopio

Re: Aivopähkinät

Post by raitatiikeri »

Meillä on tuo sama lauta kun Orjalla ja ylltättävänkin pitkään jaksavat kisut sen parissa puuhailla. Tyynekin joka kotiutui vasta mammalomalta tajusi nopsaan jutun juonen. Monesti kuulen yöllä pientä rapinaa kun raksuja kaivetaan kulhoista. Mutta se on suorastaan unettavaa, moneen muuhun bengalin järjestään yölliseen aktiviteettiin... ;)
Tarmo BEN n 24
Tyyne BEN n 24 31
Post Reply