Ennätyspitkä naru nielty?

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
Jodo-Timo
Bengalivaavi
Posts: 1
Joined: 16.01.2011 19:17

Ennätyspitkä naru nielty?

Post by Jodo-Timo »

Tämä viesti syntyi ihan helpotuksesta! Eli: olen nuoren Ella-neidin hoitaja Hussen ja Maten ollessa ulkomaanmatkalla. Kauhistus: noin 1 tunti isäntäväen lähdöstä Ella päättää pistellä poskeensa mielilelunsa narun. Protestiksi varmaan? En kerkeä toteamaan asiaa ennenkuin on liian myöhäistä - lattialla näkyy heilutuskeppi ja narun päässä killunut karvatöyhtö mutta narua ei missään! :angst: :angst:
Olen minä senverran bengalipulinaa seurannut että ymmärsin tilanteen vakavaksi. Ekana kontalle lattialle ja suuretsintä käyntiin - josko naru olisi jossain ..... Kun ei löydy, äkkiä Googleen: "kissa nieli narun"? Kamalia kertomuksia tuloksena, öljynsyöttämistä ja leikkauksia ... :angst: :angst:
Perhana mites eläinkäärit viikonloppuna (on perjantai-ilta ...) ... ei päivystysnumeroita. Sitten pieneläinklinikka? Ensin ei löydy oikeata numeroa. Samalla muistan Maten ja Hussen käyneen hiljattain tervehtimässä bengali-kasvattajaa Keski-Suomessa, joista kertoivat mukavia. No, sen kasvattajan kotisivuahan olen käynyt ihailemassa aiemminkin! Pokkana soitan heille ja saan heti apua neuvottomuuteen ja oikean numeron Pieneläinklinikalle. Soitto sinne: "Kuinka nopeasti pääsette tulemaan?" Ei muuta kuin kantokassi lattialle johon Ella hyppää itse! Ja taksikyydillä Viikkiin. Siellä varmaotteinen henkilökunta tarkastaa nielun ja tutkii mukaanottamani narunpään. Kiitokseksi Ella sivaltaa kynsillä assistenttia kaulaan. :o
Parafiiniöjyä mukaan ja kotiin hermoilemaan, kello on 03:30. En saa hermoilultani nukuttua. Aamulla ei öljyn syöttö onnistu. Lankomies mukaan auttamaan? Eipä auttanut, Ellaa on mahdotonta pitää aisoissa edes pyyhkeeseen käärittynä! Sitten pruittaan öljyä tassuille, joista sen on pakko nuolla se suihinsa ... Ja koko ajan kyttään alkaako Ella yökkiä, jospa se lakkaa syömästä, rupeaako apaattiseksi ...
Mutta sunnuntaina sitten: kissavessaan on ilmaantunut iso tuotos. Ja tuotoksesta keriytyy vaatimattomat 70 cm keinokuitupunosta. Ja lisäherkkuna vähän muovipussin pohjaa ... Putsaan ja laitan tauluksi seinälle. Vast'edes Ella-neidin lelut perustuvat metallikettinkiin! :) :)
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Ennätyspitkä naru nielty?

Post by ameise »

Voi apua! :o Ei saisi nauraa, mutta kyllä vähän huvitti tuo kertomus :D Onneksi ei mitään vakavampaa ehtinyt sattua. Loppu hyvin, kaikki hyvin!
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
Hallatar
Riiviörääpäle
Posts: 89
Joined: 02.06.2009 21:07

Re: Ennätyspitkä naru nielty?

Post by Hallatar »

Melkoisen pätkän narua Ella oli kyllä niellyt :o Ihanaa että tarina sai kuitenkin onnellisen päätöksen! Silityksiä Ella-neidille lähettää Cattiwalan poppoo :)
Post Reply