Pissaaminen vääriin paikkoihin :(

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

cattis
Mäy!!!
Posts: 160
Joined: 07.09.2009 21:29
Contact:

Re: Pissaaminen vääriin paikkoihin :(

Post by cattis »

Mirza ei ilmeisesti keksinyt muuta tehokasta tapaa kertoa, että mähän en tollasille vyöhyketerapiamurusille asioi kuin extrahätätapauksessa jos sillonkaan :D. On poikaparka varmaan ihmetellyt että millonkahan tässä talossa saa "oikean" vessan käyttöönsä.

Aika harvoin monikissatalous (esim. kasvattajat) voi noita piijuttuja käyttää, ne kun lilluvat keltaisina jo parissa päivässä ja haju ja sotkukin sitten on sen mukainen. Yksi huomion arvoinen juttu bengaleilla on, että jos yksilö sattuu olemaan erityisen vesipeto ja menee sitten märillä tassuillaan tuonne piihiekalle, niin... Kokeilkaapa kielelle yksi tuollainen murunen pussista miltä tuntuu :angst:. Jos haluat helpompaa hiekkaa -tuo Cassius kai hajoaa ja sotkee aika helposti- niin EverClean on hiekka johon meillä on aina voinut luottaa. Toinen melkein yhtä hyvä on ollut Extreme Classic. Ne molemmat muodostavat tiukan, siistin paakun ja ovat hyvin hajua sitovia. Varsinkin noilla meidän leikkaamattomilla kolleilla tuo EverCleanin erikoishiekka on vertaansa vailla hajujenkin kannalta. Monet hiekat on kokeiltu vuosien saatossa ja vanhoihin hyviin aina palattu pikapikaa.
Huhtaset
Bengalivaavi
Posts: 6
Joined: 15.08.2008 10:44

Re: Pissaaminen vääriin paikkoihin :(

Post by Huhtaset »

Mahtavaa, en ole yksin ongelmani kanssa! Olen saanu kimpun harmaita hiuksia meän Lilli neidin kans, neiti on päättänyt alkaa protesti kusiaksi ihan urakalla. Sängyt, sohvat, mikro, aamutossut, kissojen sängyt, säkkituoli, verhot, lankakori, kangaslaatikot, levyvanu, patalaput, ryijy... tässä muutama näin alkuun.. Huomenna mennään eläinlääkärille katsomaan mitä siellä sanotaan.. Epäilen vähän syyksi reilu vuosi sitten taloon tullutta Pumba herraa mutta sitten taas toisaalta kaverukset nukkuu vierekkäin mutta mutta... ota nuista selvää!
Huusholli haisee välillä etikalle niin että vieraat pian luulee meän olevan etikkakurkun väärin käyttäjiä.. Yritin sitrus hedelmä karkotusta mutta tuntuu että tuo meän luikero tykkää siitäkin..
No katsotaan sano lääkäri ja huomenna ollaan ehkä viisaampia tämänkin asian suhteen
Jennin Lauma
Bengalivaavi
Posts: 26
Joined: 27.07.2010 03:53
Contact:

Re: Pissaaminen vääriin paikkoihin :(

Post by Jennin Lauma »

Hei kaikki kollinomistajat!

Jos olette käyttäneet kolleillanne pöksyjä, niin mitä merkkiä/mallia suosittelisitte, ja mistä olette hankkineet?
Narttukoirien juoksupöksyissä löytyy monenlaista. Onko käyttökokemuksia siitä mitkä istuvat kissoille parhaiten?
Entäpä saako jostakin ihan vartavasten kollikissoille valmistettavia housuja? Koitin Googlella hakea mutta aika laihoin tuloksin :huh:
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: Pissaaminen vääriin paikkoihin :(

Post by kapatrik »

Mun yksi kaveri on pitänyt norskikollillaan ajoittain. voin kysäistä. Yhdet mitkä oon nähnyt. oli ainakin semmoset farkkukankaiset :)
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Jennin Lauma
Bengalivaavi
Posts: 26
Joined: 27.07.2010 03:53
Contact:

Re: Pissaaminen vääriin paikkoihin :(

Post by Jennin Lauma »

kapatrik wrote:Mun yksi kaveri on pitänyt norskikollillaan ajoittain. voin kysäistä. Yhdet mitkä oon nähnyt. oli ainakin semmoset farkkukankaiset :)
Kiitos, kysäse ihmeessä! :)
Täytyy nyt viikolla katsastaa paikallisten eläinkauppojen valikoimat.
Post Reply