Millainen huussi kissoillannne?

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Millainen huussi?

Avo
11
31%
Katollinen
12
34%
Umpi (katollinen ovella)
12
34%
 
Total votes: 35

July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by July »

Avolavamalli on toiminut ihan kivasti sen jälkeen, kun vaihdoimme silikonirakeeseen. Joka on muuten myös hajuhaitoilta pelastaja. Hieman mietitytti alkuun, miten (silloin) pikkuruinen Ramses rakeen kokoon ja tuntuun reagoi, mutta silikonijuttupa olikin oikein mieluista kuopsuteltavaa. Rakeet ovat sen kokoisia, että niitä ei juurikaan tassuissa pitkin lääniä leviä. Tassut ovat myös pysyneet mukavan siisteinä. Yletön hiekalla leikkiminenkin on loppunut, joten rikkaimurilla saa näppärästi ne muutamat laitojen yli kuopsutetut rakeet pois. Ja sitä rikkaimuriakaan ei enää pelätä, mikä sekin on oikeen kiva asia :)
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by ameise »

Täällä nimimerkki totaalisen kyllästynyt laatikon yli pissailuun. :gaah:
Ihan pentuna kissa ei vielä ylettynyt lorottamaan pisujaan yli laitojen, mutta nyt lorotetaan oikeen huolella häntä kaaressa ja alan olla jo aika kyllästynyt noihin pissalammikoihin tuolla lattialla..

Kertokaas te, joilla on kokemusta kattomallisesta hiekkalaatikosta, onko paljon tuskallisempaa putsailla kuin avomalli? Vai olisiko sellainen korkeampireunainen vaihtoehto hyvä?
Kaikki kattomalliset mitä olen nähnyt, ovat näyttäneet jotenkin todella ahtailta... varsinkin kun tuossa avomallisessakin on jo ongelmaa kun neiti tahtoo tepastella kakkansa päälle ennen peittämistä ja sitten saa olla tassuja pesemässä. :bla:
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
tuitui
Riiviörääpäle
Posts: 91
Joined: 26.08.2010 09:14

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by tuitui »

ameise wrote:
Kertokaas te, joilla on kokemusta kattomallisesta hiekkalaatikosta, onko paljon tuskallisempaa putsailla kuin avomalli? Vai olisiko sellainen korkeampireunainen vaihtoehto hyvä?
Kaikki kattomalliset mitä olen nähnyt, ovat näyttäneet jotenkin todella ahtailta...
Meillä on zooplussalta tilattuna semmonen kulmamallinen katollinen vessa ja oon ollu tosi tyytyväinen kaikinpuolin. Kulmissa on semmoset nipsut, joilla katon saa nopeesti ja helposti irti, eli siivous käy näppärästi. Kokonsa puolestakin mainio, ainakin meidän mauku kääntyilee ja vääntyilee ettiessään sitä omaa paikkaansa :) Vessassa tuli ovi mukana, mut sitä en oo ees ajatellu koittavani, kun käy hyvin ilmankin ja myös varalle semmoiset nipsut niihin kulmiin, jos sattuu menemään rikki.

Ja toisena vessana meiltä löytyy myös katollinen ihan semmoinen normaali suorakulman mallinen vessa.
Vain kissojen ystävät tietävät,
millaista on omata turkispäällysteinen,
musikaalinen ja jäähtymätön
kuumavesipullo.

Susanne Millen
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by ameise »

Jeps, tilasin nyt Zooplussalta tuon kyseisen kulmamallin. Katsotaan toimiiko paremmin kun avonainen :)
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
tuitui
Riiviörääpäle
Posts: 91
Joined: 26.08.2010 09:14

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by tuitui »

Oolrait, toivotaan, että toimii! :)
Vain kissojen ystävät tietävät,
millaista on omata turkispäällysteinen,
musikaalinen ja jäähtymätön
kuumavesipullo.

Susanne Millen
dth
Riiviörääpäle
Posts: 86
Joined: 15.12.2008 00:50
Location: Hki

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by dth »

Mun piti luopua kissojen vessan katosta, koska ei nää jätkät (bengali ja balineesi) mahtuneet sinne katon alle :D Ne tekivätkin tarpeensa etukroppa ulkona luukusta.
Life is just a big illusion, and we all believe in it.
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by Mäykynen »

Meillä sekä Mäykynen että Elli tekevät tarpeensa usein etukroppa ulkona luukusta, mutta kyllä sinne vessaan silti ihan hyvin mahtuisi eli siitä ei ole kyse. Varsinkin Ellejä mahtuisi kokonsa puolesta vessaan useampikin samaan aikaan, joten enintään kyseessä on neidin ylisuuri ego, jonka vuoksi pitää sitten roikkua puoliksi huussin ulkopuolella. Kannesta ei meillä ole luovuttu, koska se estää hiekan lentelyä ympäriinsä. Ovi sen sijaan on poistettu, jotta vessassa olija voi mieltymystensä mukaisesti olla vain puoliksi vessassa.
wildtouch
Viiksityynyjen valtias
Posts: 570
Joined: 29.07.2008 15:22
Location: vantaa
Contact:

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by wildtouch »

Meillä jouduttiin hylkäämään aiemmat perinteiset kissanvessat.

Katollisena ei toiminut syystä, että meillä yksi kissa stressaantui siitä kun toinen kissa vaani vessan ulkopuolella, kai koki suljetun tilan liian ahdistavana ja sen kun oli vain yksi reitti ulos.

Toinen kissoista taas pissaa niin korkealle, että pissat lentävät tavallisen vessan laidan yli.

Meillä siirryttiin muovisiin Ikean säilytys laatikoihin, jotka ovat tarpeeksi korkeita.
margarita
Bengalivaavi
Posts: 5
Joined: 30.05.2010 17:53

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by margarita »

Meillä on kannellinen, se on helppo puhdistaa ja helppo hoitaa, minun Tinkani, Bengalityttö, on siisteyspoliisi ja tarkastaja kun Taika, nuorempi ragdoll-tyttö,( mutta isompikokoinen) käy vessassa, niin Tinkapa menee peittämään tuotokset aina heti ja tekee hyvin perusteellista työtä ja jos Taikalta vahingossa lorahtaa luukusta lattialle, Tinka ilmoittaa heti minulle ruopimalla vieressä niin kauan että paikka siivotaan ja se onkin tehtävä heti, Tinka ei kerta kaikkiaan suvaitse minkäänlaista epäsiisteyttä.Samoin on kaikissa muissakin siisteyttä koskevissa asioissa, mun ei tarvi muuta kun siivota :* kylläpä on helppoa. :)
Pette
Hepuliherkkä
Posts: 224
Joined: 01.09.2008 13:40

Re: Millainen huussi kissoillannne?

Post by Pette »

Meillä on kaksi ovellista ja katollista, Everclean hiekkana. Pesu kerrostalossa hieman haasteellista, tuon "savihiekan" takia. Tara on itse siisteys, aina peitetään huolellisesti jätökset. Baru sen sijaan tyypillinen "poika", ei peitetä ainakaan kakkosia, vaan jätetään ne Äijä meiningillä seuraavan ihmeteltäväksi. Ei tunnu Barua myöskään haittaavan jos oma häntä on kikkareissa. :angst:
Tara Ben n 24
Baru Ben ns 24 33


Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
Post Reply